مهمانان خانم فصل ۲ «جوکر ۲» احسان علیخانی چه کسانی هستند؟ نویسنده کتاب «اینجا جای خوابیدن نیست»: نویسنده اگر معترض نباشد نمی‌تواند داستان زیبا خلق کند اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های نمایشی خراسان‌رضوی معرفی شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) سریال‌های ویژه ماه محرم | بازگشت «مختارنامه» به تلویزیون معرفی پویانمایی‌های تابستانه روی آنتن تلویزیون | فصل جدید «شکرستان» آماده پخش + زمان پخش خاک‌سپاری استاد «اسفندیار ایمان‌زاده» در سکوت خبری پخش فصل جدید «مهلا» در ایام محرم «ضد» وارد شبکه نمایش خانگی شد آرمین کاظمیان، مترجم ادبی، درگذشت نقش‌آفرینی حمید صفت در سریال «بامداد خمار» انتشار کتاب گویای بیانات شهید خدمت در حوزه مقاومت انتخابات انجمن هنر‌های نمایشی خراسان‌رضوی برگزار شد (۶ تیر ۱۴۰۳) دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی، کارگردان «مرگ یزدگرد» حکایت پسر بالغ و برجام + اصغر فرهادی اضافه «رکنی» برای ادبیات فارسی | نگاهی به بینش و منش استاد ادبیات دانشگاه فردوسی رئیس جمهور‌ها چای دوست دارند ... مستند «آرواره‌ها» به روایت استیون اسپیلبرگ
سرخط خبرها

نگاهی به واکنش‌های فضای مجازی به خبر شهادت صیاد خدایی

  • کد خبر: ۱۰۹۸۷۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
نگاهی به واکنش‌های فضای مجازی به خبر شهادت صیاد خدایی
حالا یکی از هشتگ‌هایی که کاربران شبکه‌های اجتماعی دارند به وفور از آن استفاده می‌کنند، گره خورده است با نام صیاد خدایی و حادثه تلخی که در روز یکشنبه برای این پاسدار رخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ساعت ۱۶ یکشنبه، اولین روز خرداد، در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران، دو موتورسوار با شلیک ۵ گلوله «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» را هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور و به شهادت رساندند.

به دنبال این اتفاق دادستان تهران گفت بر اساس اظهارات شهود حاضر در صحنه، این شهید والامقام در حالی که سوار بر یک دستگاه خودرو پراید در مقابل در منزل خود بود از سوی عناصر تروریست هدف اصابت گلوله قرار گرفته است. این حادثه واکنش‌های زیادی را هم از سوی مسئولان و هم از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و هم رزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در توئیتی نوشت: بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم. جدای از واکنش‌هایی که مسئولان کشور به حادثه شهادت صیاد خدایی نشان دادند، کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با توییت‌های مختلفی از غم خود گفتند و ترور این شهید را تقبیح کردند. برخی از کاربران در این میان یادی کرده اند از شهید صیاد شیرازی و نحوه شهادت او.

کاربری نوشته است: «صیاد که باشی شهادت را در منزل شکار می‌کنی؛ مثل شهید صیاد شیرازی و شهید صیاد خدایی.» شهید صیاد شیرازی بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل سازمان مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل در منزل مسکونی اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش ترور شد. کاربری دیگر از این گفته است که: «مردان خدا یک روز زخم زبان نااهلان را تحمل می‌کنند و روزی دیگر هم زخم گلوله‌ها را. باید به مستکبران و وطن فروشان گفت امت امام حسین (ع) از این زخم‌ها باکی ندارد؛ چون شهادت آرزوی شان است.»

شخص دیگری هم چنین نوشته است: «شهادت لباسی است که تن هرکسی نمی‌شود. تهران یا حلب فرقی نمی‌کند...» در این میان، برخی از کاربران هم به تصویری اشاره کردند که از محل شهادت او و دیدار مادر با فرزند در شبکه‌ای اجتماعی دست به دست شد. کاربری نوشته است: «مادر شهید زینب وار زندگی می‌کنه. یعنی مثل کوه پرصلابته.» به تازگی هم از سخنگوی شورای شهر تهران خبر رسیده است که پس از بررسی، برای نام گذاری معبری به نام «شهید صیاد خدایی» اقدام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->